eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Warsztaty Kadrowo-Płacowe 2010

Z ogromną przyjemnością zapraszam Państwa na drugą edycję „Warsztatów kadrowo-płacowych 2010”, które odbędą się w dniach 11-12 marca 2010 r. w Warszawie. Warsztaty poświęcone będą między innymi aspektom efektywnego zarządzania wynagrodzeniami w świetle zmian ekonomicznych, systemów motywacyjnych i świadczeń pracowniczych, kontroli przestrzegania przepisów o czasie pracy oraz wypłat wynagrodzeń za pracę.

Ponadto omówione zostaną działania pracodawców w kontekście prawa pracy po 24 miesiącach od ustania Ustawy z dnia 1 lipca 2009 o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców.

Eksperci wskażą, jak kompetencje psychologiczne i społeczne menedżera wpływają na zarządzanie przedsiębiorstwem oraz omówią aspekty psychologiczne zachowań pracownika w organizacji w okresie wzrostu i kryzysu. Praktycy przedstawią problematykę HR jako partnera biznesowego wpływającego również na wyróżnianie się biznesu wśród konkurencji.

Kluczowe zagadnienia warsztatów:

  • Efektywne zarządzanie wynagrodzeniami w świetle zmian ekonomicznych
  • Modelowanie kompetencji i wdrażanie w organizacji
  • Świadczenia pracownicze
  • Prawo pracy po 24 miesiącach od ustania Ustawy dnia 1 lipca 2009 o łagodzeni skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców
  • Kontrola przestrzegania przepisów o czasie pracy i wypłaty wynagrodzeń za pracę
  • Optymalizacja kosztów pracy i zatrudnienia
  • Szkolenia dla pracowników- koszty a skuteczność
  • Aspekty prawne zawierania i rozwiązywania umów
  • Efektywność polityki personalnej
  • Pomiar funkcji personalnej
  • Controlling personalny a strategia organizacji
  • Kompetencje psychologiczne i społeczne w zarządzaniu
  • Psychologia zachowań pracownika w organizacji w okresie wzrostu i kryzysu
  • HR jako partner biznesowy
  • Jak dział HR wpływa na wyróżnianie się biznesu wśród konkurencji

Kogo spotkają Państwo podczas warsztatów:

  • Dyrektorów ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi
  • Dyrektorów Personalnych
  • Kierowników Działów Systemów Wynagrodzeń
  • Kierowników Działów Kadr i Płac
  • Koordynatorów Działów Płac i Motywacji
  • Kierowników Działów Wynagrodzeń i Administrowania Personelem
  • Compensation & Benefits Analysts
  • Specjalistów ds. Analiz Płacowych

Program:

Dzień I, 11 marca 2010

9:30 Zarządzanie wynagrodzeniami Warsztat

  • Priorytety strategiczne przedsiębiorstwa w okresie zmian
  • Trendy zmian w systemach motywacyjnych w 2010
  • Główne elementy systemu motywacyjnego wspierającego nowa strategię
  • Studium przypadku - system motywacyjny a zaangażowanie pracowników
Prowadzący: Marcin Fidecki, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu, Hewitt Associates


10:45 Przerwa na kawę

11:00 Budowanie modeli kompetencji i adaptacja modelu kompetencji do zmiennych warunków otoczenia biznesowego Warsztat

  • Typowe trudności przy doborze zespołu projektowego
  • Wybór modelu i standardu opisu kompetencji w kontekście kultury organizacyjnej firmy
  • Zaawansowane techniki pracy nad opisem kompetencji
  • Wykorzystanie modelu kompetencji do tworzenia profili stanowisk i ścieżek karier
  • Wykorzystanie modelu kompetencji w systemie ocen
  • Wykorzystanie modelu kompetencji w szkoleniach
  • Wpływ zmian w otoczeniu biznesowym i zmian wewnętrznych na modyfikacje modelu kompetencji
  • Problemy związane z wdrażaniem modelu kompetencji w organizacji
  • Zastosowanie modelowania kompetencji i wpływ na zyski firmy
Warsztat koncentruje się na technikach i problemach związanych z opracowywaniem modeli kompetencyjnych, wykorzystywaniu ich w praktyce zarządzania oraz modyfikacjach wynikających ze zmian w otoczeniu biznesowym i w środowisku wewnętrznym firmy.

Prowadzące: Barbara Żurek, Project Manager Advisory Group TEST Human Resources


12:30 Obiad

13:30 Świadczenia pracownicze a składki ZUS

  • Zasady ustalania podstawy wymiaru składek dla pracowników i zleceniobiorców,
  • Wyłączenia z podstawy wymiaru składek,
  • Składki od świadczeń finansowanych ze środków pracodawcy np.;
  • wynajem mieszkań
  • samochody służbowe i telefony używane do celów prywatnych
  • bony i inne upominki
  • świadczenia medyczne dla pracowników
  • inne świadczenia
Prowadząca: Ewa Orkwiszewska, ekspert z zakresu ubezpieczeń społecznych


14:30 Kontrola przepisów o czasie pracy z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 1 lipca 2009 o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców

  • Zasady planowania czasu pracy w kryzysie ( budowanie harmonogramów czasu pracy)
  • Zasady rozliczania czasu pracy w kryzysie (sporządzanie ewidencji czasu pracy)
  • Zasady przeprowadzania czynności kontrolnych czasu pracy przez inspektora pracy
Prowadzący: Piotr Wojciechowski, Kancelaria Prawa Pracy Piotr Wojciechowski

16:00 Optymalizacja kosztów pracy i zatrudnienia Warsztat
Studium przypadku – „Narzędzia restrukturyzacji zatrudnienia i wynagrodzeń w sytuacji kryzysowej”

  • Przegląd możliwych narzędzi zmierzających do optymalizacji zatrudnienia oraz zasady ich doboru w procesach restrukturyzacyjnych
  • Przegląd możliwych rozwiązań wpływających na optymalizację kosztów wynagrodzeń stałych i zmiennych (analiza pod kątem efektywności, czasochłonności i prawa pracy)
  • Strategie wprowadzania zmian restrukturyzacyjnych w obszarze HR
  • Proces komunikacji zmian i jego wpływ na powodzenie programów naprawczych
Prowadzący: Arkadiusz Nowak, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich i organizacji, POLFA LUBLIN S.A.


17:00 Zakończenie I dnia warsztatów

Dzień II, 12 marca 2010

9.00 Aspekty prawne zawierania i rozwiązywania umów

  • Umowy na czas określony w ustawie antykryzysowej
  • Jak bezpiecznie zawierać umowy na czas określony do 31 grudnia 2011 r. i działania po ustaniu 24-miesięcznego okresu pakietowego
  • Najczęstsze błędy przy wypowiadaniu umów o pracę i dyscyplinarnym zwalnianiu pracowników
  • Co warto wiedzieć i o czym pamiętać przy rozstaniu się z pracownikiem
  • Porozumienie stron - najskuteczniejszy sposób rozstania się z pracownikiem
Prowadząca: Anna Telec, Sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie, Wydział Pracy

10.30 Przerwa na kawę

10:45 Efektywność polityki personalnej Warsztat

  • Strategia firmy i jej znaczenie w działalności personalnej
  • Skuteczność jako miara efektywności
  • Wskaźniki efektywności w obszarze HR, metody ich wyznaczania i pomiaru
  • Pomiar "miękkiego HR"
  • KPI w polityce personalnej
Prowadzący: Marcin Uścinowicz, Dyrektor Personalny, HTEP Polska


11:45 Controlling personalny a strategia organizacji Warsztat

  • Podstawowe zasady budowy strategii personalnej przedsiębiorstwa
  • Polityka personalna na mapie strategii według koncepcji BSC
  • Wpływ zarządzania zasobami ludzkimi na kondycję finansową organizacji - analiza kosztów fluktuacji pracowników
Prowadząca: Edyta Szarska, konsultant i trener controllingu, Międzynarodowe Stowarzyszenie Controllerów


12.45 Obiad

13.45 Kompetencje społeczne w zarządzaniu- wyzwania kryzysu Warsztat

  • Konstruktywna i destruktywna ambicja w biznesie
    • ambicja a wynagrodzenie - czy istnieje motywacja finansowa?
    • typy postaw wobec pracy – zasady indywidualizacji systemów motywacyjnych
    • bezdroża ambicji w biznesie: psychopatia organizacyjna, zachowania „psychpatopodobne” i „palantyzm”
  • zachowania organizacyjne w okresie wzrostu i kryzysu
    • elementy psychologii „rynku pracownika”
    • trudne przejście od „rynku pracownika” do rynku „pracodawcy” – typowe reakcje menedżerów i pracowników
    • gdy kryzys się pogłębia – zadania specjalistów HR
    • redukcje jako źródło stresu pourazowego – wpływ redukcji na pracowników
    • optymalne zachowania organizacyjne (kadry zarządzającej i pracowników) w czasie kryzysu – tak , by być gotowym na czas wzrostu
Dyskusja nt wybranych kompetencji społecznych przydatnych w zarządzaniu kadrami ( ze szczególnym uwzględnieniem zadań menedżerskich wynikających z psychologicznej problematyki płac) oraz ćwiczenie tych kompetencji.

Prowadzący: dr Tomasz Ochinowski, adiunkt w Zakładzie Socjologii Organizacji Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego


15:15 HR jako partner biznesowy - sesja i panel dyskusyjny

  • Mechanizmy działania biznesu a psychologia zachowań ludzkich
  • Oczekiwania Zarządów wobec HR w kontekście wyniku finansowego firm
  • Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - jako najważniejszy i wymierny biznesowo aspekt działalności działu HR
Prowadzący: Artur Pawłowski, Dyrektor Biura Rozwoju i Nadzoru Właścicielskiego, POL-AQUA SA


17:00 Zakończenie II dnia warsztatów


Koszty udziału:

Dwa dni warsztatów - koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 08-01-2010 do 07-02-2010 - 2995 PLN + 22% VAT
od 08-02-2010 do 12-03-2010 - 3295 PLN + 22% VAT

Jeden dzień warsztatów - koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 08-01-2010 do 07-02-2010 - 1795 PLN + 22% VAT
od 08-02-2010 do 12-03-2010 - 1995 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Katarzyna Gadzało - kierownik projektu
tel.: 022 420 55 30
faks: 022 420 55 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: