-
Tytuł:
Właściwe sporządzanie oraz negocjacje umów handlowych
- Kategoria: Zarządzanie
- Cena: 1 580 PLN Teraz: 1 580 PLN
- Termin: 2009-05-18 - 2009-05-19
- Miejsce: / mazowieckie
- Organizator: Global Business Center Sp. z o.o.
Cel i korzyści z udziału w szkoleniu:
Szkolenie to kompendium najbardziej potrzebnych i praktycznych informacji z zakresu regulacji prawnych dotyczących zawierania i sporządzania umów oraz zasad negocjacji handlowych.
Wiedza przedstawiona podczas pierwszego dnia zajęć pozwoli Państwu poznać skuteczne sposoby zabezpieczania prawidłowego wykonania umowy oraz odpowiedzialności z tytułu nie wykonania bądź nienależytej realizacji zobowiązań umownych. W drugim dniu zajęcia będą miały charakter warsztatów, popartych krótkimi wykładami oraz licznymi ćwiczeniami, a przewidziane GRY NEGOCJACYJNE pozwolą Państwu zastosować w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności.
Podczas szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:
- jaką odpowiedzialność ponoszą strony za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie
- umowy? w jaki sposób zabezpieczyć prawidłowe wykonanie umowy?
- jak ustrzec się pułapek w umowach i kontraktach handlowych?
- jak radzić sobie z manipulacją kontrahenta podczas negocjacji?
- w jaki sposób wyeliminować „trudne sytuacje” w negocjacjach?
Osoby prowadzące:
MAŁGORZATA SUDOŁ - Radca prawny, prowadzący indywidualną kancelarię. Specjalizuje się w prawie handlowym, cywilnym, prawie pracy, zamówień publicznych, jak również prawie ubezpieczeniowym i autorskim. Posiada duże doświadczenie w zakresie prowadzenia spraw sądowych i arbitrażowych.
DR LESZEK MELLIBRUDA - Psycholog biznesu, konsultant wielu firm i korporacji, prowadzi szkolenia i treningi przygotowujące do ważnych negocjacji z kluczowymi klientami oraz codziennych rozmów handlowych. Konsultant w TVN CNBC i TVN24, współautor cotygodniowej audycji nt. psychologii biznesu w radiu TOKFM. Współpracuje z „POLSKA The Times”, „Businessman.pl” oraz „Personel i Zarządzanie”.
1. TRYB ZAWIERANIA UMÓW
- Oferta
- Negocjacje
- Przetarg
- Zawieranie umów za pomocą technik elektronicznych
- Nowe tryby zawierania umów: listy intencyjne
- Związanie stron obowiązkiem kontraktowania
- umowa przedwstępna
- umowa ramowa
2. FORMA ZAWIERANIA UMÓW I JEJ ZNACZENIE
- Forma pod rygorem nieważności
- Forma dla celów dowodowych
- Forma pisemna, formy szczególne i zakres ich zastosowania
3. REPREZENTACJA STRON W UMOWACH HANDLOWYCH - PROBLEMY PRAKTYCZNE
- Przykłady wadliwej reprezentacji poszczególnych kategorii podmiotów
- Znaczenie wpisów w krajowym rejestrze sądowym
- Prokura, pełnomocnictwo - na co zwrócić uwagę podpisując umowę z tymi osobami
- Skutki wadliwej reprezentacji
4. TREŚĆ UMOWY I JEJ KSZTAŁTOWANIE
- Problem języka umowy i jej wykładni
5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY W OBROCIE GOSPODARCZYM
- Skutki niewykonania lub nieprawidłowego wykonania zobowiązań w Kodeksie Cywilnym - zasady ogólne
- „Szkoda” w rozumieniu art.361§ 1-2 Kodeksu Cywilnego
- Zakres dopuszczalnej umownej modyfikacji „kodeksowych zasad odpowiedzialności” a zasada swobody umów
- Odpowiedzialność za działania lub zaniechania innych osób np. podwykonawców
- Świadczenia pieniężne i niepieniężne
- „Opóźnienie” i „zwłoka” dłużnika, odsetki umowne i ustawowe
- odsetki za opóźnienie w zapłacie
- odsetki za zwłokę w zapłacie
- odsetki w transakcjach handlowych
- Kara umowna - środek ochrony wierzyciela czy dłużnika?
6. ZABEZPIECZENIA PRAWIDŁOWEGO WYKONANIA UMOWY
- Rodzaje zabezpieczeń (osobiste, rzeczowe, egzekucyjne)
- Ochrona nabywcy
7. PUŁAPKI W KONTRAKTACH I UMOWACH HANDLOWYCH
- Ograniczenia i wyłączenia rękojmi przy sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami
- „Pułapki” w ogólnych warunkach umów, regulaminach
- Zadatek, odstępne, prawo odstąpienia - ryzyka związane z ich stosowaniem
- „Pułapki” w klauzulach określających sąd właściwy do rozstrzygania sporów z umowy handlowej
- Problem przedawnienia
8. SPOSOBY PROWADZENIA ROZMÓW Z KONTRAHENTAMI
9. NEGOCJACJE W BIZNESIE
- Wprowadzenie do negocjacji
- 12 podstawowych zasad negocjacji pozycyjnych
- Elementy wchodzące w sferę negocjacji
- Porównanie stylów technik wywierania wpływu i negocjacji (kooperacyjny, rywalizacyjny, rzeczowy)
- Style negocjacji - charakterystyka poszczególnych modeli negocjacji
- TEST STYLU NEGOCJACYJNEGO - poznaj swój styl prowadzenia negocjacji
- "Twardy" i "miękki" styl negocjowania
- Predyspozycje do negocjowania w poszczególnych stylach
10. GRY I TECHNIKI NEGOCJACYJNE - WARSZTATY
- Reguły i techniki negocjacyjne stosowane przy istnieniu równowagi negocjacyjnej stron
- Mierzenie zakresu siły negocjacyjnej stron
- Przygotowanie BATNA
- Typowe techniki presji, stosowane przez silniejszego partnera
- Radzenie sobie z manipulacjami w negocjacjach
- Sposoby postępowania w przypadku impasu lub zerwania rozmów
11. SPECYFIKA NEGOCJACJI W BIZNESIE MIĘDZYNARODOWYM
- Różnice międzykulturowe
- Sposoby porównywania kultur
12. JAK WYELIMINOWAĆ „TRUDNE SYTUACJE” W NEGOCJACJACH? - WARSZTATY
- Trudni negocjatorzy
- Manipulowanie emocjami
- Konflikty negocjacyjne
- źródła
- dynamika i konsekwencje konfliktu
- sposób zachowania się w sytuacji konfliktowej (unikanie, rywalizacja, akomodacja, kompromis, współpraca)
- niezgodność sposobów porozumiewania się
- obrona przed atakiem
- Zaufanie stron jako warunek skutecznych negocjacji
- Elementy radzenia sobie ze stresem podczas negocjacji
- sposoby rozładowywania napięć
- jak negocjować opierając się na decyzjach a nie na emocjach?
- rola asertywności w rozmowie
13. CHARAKTERYSTYKA ŹRÓDEŁ SUKCESÓW I NAJCZĘSTSZYCH BŁĘDÓW W NEGOCJACJACH
- Czynniki negocjacyjnego sukcesu
- Czynniki porażki - błędy negocjacyjne
- Metody wywierania wpływu
Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2008-04-27 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu
Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04