eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Zarządzanie czasem i priorytetami

Najważniejsze zagadnienia:


- Skuteczne formułowanie celów dla siebie i swojego zespołu
- Systematyka i specyfika zarządzania i controllingu priorytetów
- Najczęstsze przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- Spotkania a oszczędność czasu- techniki prowadzenia efektywnych zebrań
- Delegowanie zadań a rola menedżera
- Skuteczne zarządzanie stresem w czasie – metody „NA CITO”

Cel warsztatów
- Podczas zajęć będą mieli Państwo okazję pod okiem profesjonalnego trenera oraz przy użyciu wypróbowanych metod i technik doskonalić swoje indywidualne formułowanie, planowanie i zarządzanie priorytetami i czasem poparte własną organizacją pracy.
- Analiza własnego stylu pracy pozwoli Państwu zidentyfikować swoje silne i słabe strony w codziennym wypełnianiu zadań zarówno w ujęciu krótko i długoterminowym.
- W programie tych warsztatów znajdą się także strategie efektywnej współpracy z pracownikami, techniki prowadzenia efektywnych spotkań uwzględniając najczęstsze przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie. Wszystkie zagadnienia praktyczne i teoretyczne będą Państwo mogli przeanalizować podczas ćwiczeń a kwestie indywidualne omówić osobiście z trenerem.
- Dodatkowo podczas zajęć poznają Państwo metody antystresowe „NA CITO”, które pomogą Państwu natychmiast opanowywać stres będący wielokrotnie wynikiem niewłaściwej organizacji pracy.

Korzyści jakie uzyskają Państwo dzięki uczestnictwu
- Udoskonalą Państwo praktyczne zastosowanie metod zarządzania czasem i zadaniami tak, aby lepiej i efektywniej wykonywać swoje zawodowe obowiązki Poprawią organizację pracy poprzez wykorzystanie konkretnych metod i narzędzi podwyższających oszczędność czasu
- Państwa spotkania ze współpracownikami będą prowadzone rzeczowo i efektywnie
- Zadania i cele firmy będę realizowane znacznie szybciej dzięki podwyższeniu jakości organizacji pracy
- Udoskonalą Państwo wykorzystanie technik zapobiegania powstawaniu „złodziei czasu”
- Zwiększą precyzowanie celów firmy i własnych oczekiwań co posłuży zwiększeniu jasności komunikacji wewnętrznej w firmie
- Zminimalizują Państwo pułapki zaległości, barier czasowych, odkładania spraw na później dzięki poznaniu praktycznych metod pomagających w lepszej organizacji
- Udoskonalą sposoby radzenia sobie ze stresem jako efektem złej organizacji czasu i zadań- metody „na cito”

Warsztaty interaktywne:
Weźmiecie Państwo udział w zajęciach opartych w 80% na interaktywnych ćwiczeniach!
- Mini-prezentacje
- Ćwiczenia indywidualne
- Praca w grupach
- Dyskusje
- Testy

Program:

Najlepsze praktyki i wzorce w zarządzaniu czasem i priorytetami

  • Cele firmy, menedżera i poszczególnych pracowników
  • Zarządzanie czasem poprzez cele
  • Ustanawianie celów w szerszym kontekście firmy i własnych celów życiowych – kompatybilność celów, a czas
  • Jak przejąć kontrolę nad swoją pracą i zdefiniować własne oczekiwania i wymagania

Ćwiczenia:

  • Analiza indywidualnych celów, praca na wybranych przykładach
  • Symulacje rozmów planujących z pracownikami, planowanie zgodnie z Celami Firmy
  • Opcjonalnie: Test ról M.Belbina

Proces wytyczania celów i priorytetów

  • Definiowanie celów – warunki poprawnie sformułowanego celu
  • Jakie cechy powinny charakteryzować zamierzone cele
  • Na co należy zwrócić uwagę przy formułowaniu swoich celów
  • Pisemne ustalanie celów – dlaczego pisemne planowanie jest skuteczne?
  • Kontrola i weryfikacja osiąganych celów - w jaki sposób przetestować swoje cele
  • Wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych
  • Techniki Planowania i Technika Punktów Kontrolnych

Ćwiczenia:

  • Planowanie celu
  • Technika punktów kontrolnych
  • Cele krótko i długoterminowe – specyfika ich wyznaczania

Zasady zarządzania priorytetami

  • Zasada Eisenhowera i Paradoks Pareto. Prawo wyczucia czasu Maxwella.
  • Zasady realizacji zadań. Metoda salami, czyli o szczegółowości w wyznaczaniu zadań
  • Zadania ABC, procentowy udział w czasie różnych zadań i działań
  • IRA czyli Indywidualny Rytm Aktywności

Ćwiczenia:

  • Użycie Matrycy Eisenhowera w odniesieniu do własnych działań
  • Zasada 80/20 w zarządzaniu priorytetami
  • Wykreślanie osobistego IRA
  • Praktyczne stosowanie metody ABC

Zarządzanie sobą w czasie a stres

  • Jak oszczędzać czas oszczędzając sobie stresu i jak się nie stresować czasem
  • Indywidualne i organizacyjne źródła stresu
  • Skuteczne zarządzanie stresem w czasie
  • Stres menedżerski

Ćwiczenia:

  • Model efektywnego planowania bezstresowego w oparciu o linie czasu
  • Radzenie sobie ze stresem menedżerskim – metody długofalowe
  • Sposoby „na cito” – czyli jak zapobiec stresowi „tu i teraz” (np. Akupresura oczu, Przeformułowanie i inne)

Menedżer skutecznie zarządzający czasem swoim i swoich pracowników

  • Planowanie czasu pracowników
  • Matryca Von Mansteina – właściwe wybory
  • Matryca Zieleniewskiego w zarządzaniu czasem zespołu

Ćwiczenia:

  • Planowanie celów z pracownikiem w oparciu o Cykl komunikacyjny
  • Zastosowanie Matrycy Zieleniewskiego

Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia

  • Planowanie swoich codziennych zadań a czas
  • Jak ustalać priorytety pod względem ich ważności i pilności
  • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy

Ćwiczenia:

  • Ćwiczenie „List”

Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie

  • Jak realistycznie wbudować swój plan czasowy, z uwzględnieniem tzw. „złodziei czasu” ?
  • Wypracowywanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w toku pracy
  • Jak skutecznie pozbyć się leżących wszędzie karteczek z zanotowanymi „sprawami do zrobienia”
  • Identyfikacja złodziei czasu w pracy menedżera
  • Złodzieje czasu w kontekście mojej pracy, pracy moich pracowników oraz firmy
  • Jak zapobiegać powstawaniu „złodziei czasu”
  • Kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych
  • Strategia odkładania spraw na później

Ćwiczenia:

  • Radzenie sobie ze Złodziejami Czasu
  • Metody walki z odkładaniem i odwlekaniem

Rola menedżera jako delegującego zadania

  • Korzyści z delegowania
  • Poziomy delegowania
  • Przyczyny niedelegowania
  • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
  • Co należy a czego nie można delegować?

Ćwiczenia:

  • Ćwiczenie „Seminarium”

Prowadzenie spotkań z pracownikami a oszczędność czasu

  • Wykorzystanie swojej roli moderatora - kto moderuje, ten kontroluje czas i porządek spotkania
  • Jak można zastosować sprawdzone w praktyce techniki prowadzenia zebrań – prowadzenie zebrań tematycznych i organizacyjnych
  • Jak prowadzić dyskusję i wskazywać uczestnikom rozwiązania i decyzje
  • Spotkania zgodne z Cyklem Komunikacyjnym opartym o ROM

Ćwiczenia:

  • Case’y. Symulacje rozmów w oparciu o cykl komunikacyjny w kontekście dobrego Zarządzania Czasem

Mieć lub nie mieć czasu – wybór należy do Ciebie

  • Jak być swoim własnym „Coach’em czasowym”
  • Jak organizować przebieg pracy jako „system elastycznego porządku” i lepiej wykorzystywać rezerwy czasowe
  • Wpływ motywacji w zarządzaniu sobą w czasie
  • Motywacja wewnętrzna – spójne cele
  • Motywacja zewnętrzna – rola menedżera jako delegującego zadania
  • Czas jako stresor i sposoby radzenia sobie z czynnikiem stresu
  • Równowaga między czasem wolnym i pracą – jak ją uzyskać?
  • Modelowanie nowych zachowań

Ćwiczenia:

  • ASP - Analiza stylu pracy, wnioski i korekty
  • Analiza czasu wolnego (podział czasu na poszczególne zadania a motywacja)
  • Na przyszłość : Analiza sposobów w jaki będziemy gospodarować czasem od dziś, krótki przegląd metod antystresowych (opcjonalnie)


Koszt uczestnictwa uzależniony jest od daty zgłoszenia. Przy zgłoszeniu:
od 29-01-2008 do 16-02-2008 - 3295 PLN + 22% VAT
od 17-02-2008 do 04-04-2008 - 3495 PLN + 22% VAT
od 05-04-2008 do 14-04-2008 - 3795 PLN + 22% VAT

Szczegółowe informacje:
Joanna Strzyżewska - Dyrektor działu seminariów
fax: 22 420 55 01

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: