eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Zarządzanie zespołem pracowników

Efektywne zarządzanie zespołem wymaga od menedżerów zarówno skutecznego komunikowania, motywowania, jak również precyzyjnego określenia zakresu ich uprawnień, wskazania poziomów samodzielności oraz umiejętnego radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

Podczas szkolenia pokażemy:

  • jak styl zarządzania wpływa na efektywność zespołu?
  • jak poprzez odpowiednią motywację zwiększyć poziom skuteczności oraz lojalności wśród swoich pracowników?
  • jaka jest zależność pomiędzy komunikacją a skutecznym motywowaniem?
  • jak delegować zadania oraz odpowiedzialność, aby stały się one czynnikiem motywującym a nie frustrującym?
  • jak uniknąć najczęstszych błędów pojawiających się w procesie delegowania?
  • jak skutecznie rozwiązywać sytuacje trudne i konfliktowe w zespole?

Jednocześnie zapraszamy na SESJĘ SPECJALNĄ, która odbędzie się w dniu 24 czerwca 2009 r., pt.:

SYSTEM OCEN PRACOWNICZYC

System ocen pracowniczych pozwala kadrze zarządzającej na regularne sprawdzanie kompetencji swoich pracowników, dopasowanie im odpowiednich stanowisk pracy, jak również efektywne wykorzystanie ich umiejętności oraz zwiększenie wydajności wykonywanych zadań.

Odpowiemy m.in. na pytania:

  • na czym polega system ocen pracowniczych i jakie korzyści wiążą się z jego wykorzystaniem?
  • jak projektować oraz tworzyć system ocen aby dopasować go do specyfiki firmy?
  • jak definiować kompetencje oraz opracowywać wskaźniki wykorzystywane w procesie oceny?
  • jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej oraz na czym polega "trująca krytyka"?
  • jak wykorzystać wyniki oceny okresowej do rozwoju firmy i kompetencji pracowników?
  • jakie pułapki i błędy występują najczęściej w procesie oceniania?

Metodologia szkoleń:

Zajęcia prowadzone będą w formie mini-wykładów wzbogaconych licznymi ćwiczeniami, warsztatami, a także dyskusjami w grupie, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje mocne i słabe strony, a także rozwinąć własne umiejętności i strategie działania.

Szkolenia poprowadzą doświadczeni eksperci/praktycy:

dr ANNA BACZYŃSKA - Trener i konsultant z zakresu psychologii pracy i stresu z dwunastoletnim doświadczeniem pracy w biznesie. Wykładowca tematyki zarządzania zasobami ludzkimi w Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie. Pracowała jako menedżer ds. programów szkoleniowych w PTK Centertel oraz jako Kierownik Działu Treningu w TP S.A.

MACIEJ BOREJKO - Trener, psycholog. Specjalista z zakresu efektywnej komunikacji, zarządzania czasem, zespołem, asertywności oraz rozwiązywania konfliktów. Obecnie pełni obowiązki menedżera działu szkoleń i rozwoju pracowników w jednym z banków. Autor artykułów z zakresu asertywności oraz radzenie sobie ze stresem.

GRAŻYNA RAJCZYK - Wieloletni trener warsztatów poświęconych "kluczowym umiejętnościom" w zarządzaniu zespołem, socjologii pracy, doradztwa zawodowego i personalnego. Przez 12 lat była Kierownikiem Działu Pośrednictwa Pracy, Poradnictwa Zawodowego i Instrumentów Rynku Pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zawierciu. Obecnie Kierownik Zespołu w firmie doradczej.

PROGRAM:


1. STYL ZARZĄDZANIA A MOTYWACJA PRACOWNIKÓW

  • Analiza własnego stylu zarządzania
  • Konsekwencje nastawienia menedżera - możliwości wzmacniania zaangażowania i entuzjazmu – zarządzanie tzw. "talentami osobowościowymi" w zespole

2. MOTYWACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM - JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ I LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW?

  • Czym jest motywacja?
    • koncepcja i zadania motywacji
    • definiowanie pojęcia - WARSZTATY
    • motywacja a manipulacja - TEST
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • 12 zasad wydobywania z ludzi tego, co w nich najlepsze
  • Co osłabia motywacje?
  • Motywowanie - element funkcji zarządzania zasobami ludzkimi - TEST
  • Motywowanie jako narzędzie pracy menedżera
  • Motywacja wewnętrzna i czynniki warunkujące skuteczne inspirowanie
  • Problem demotywacji
  • Techniki motywacyjne a sposoby konstruktywnej oceny
  • Relacje międzyludzkie i ich wpływ na motywację

3. MOTYWACJA A POTRZEBY JEDNOSTKI

  • Hierarchia potrzeb członków zespołu
  • Sposoby integrowania celów pracowników z celami firmy

4. UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE - PODSTAWY KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ A SKUTECZNE MOTYWOWANIE - WARSZTATY

  • Uwarunkowania komunikacji interpersonalnej
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Umiejętne udzielanie informacji zwrotnej

5. NARZĘDZIA MOTYWACYJNE - PŁACOWE I POZAPŁACOWE RODZAJE ŚRODKÓW MOTYWACYJNYCH ORAZ ICH CHARAKTERYSTYKA - WARSZTATY

  • System wynagradzania a motywacja pracowników
  • Płaca zasadnicza oraz dodatki i świadczenia obligatoryjne
  • Awans
  • Świadczenia pozapłacowe oraz kafeteryjny system wynagradzania
  • Szkolenia - motywacja przez rozwój
  • Urlopy oraz system elastycznego czasu pracy
  • Warunki pracy
  • Systemy wynagrodzeń odroczonych

6. DELEGOWANIE ZADAŃ I ODPOWIEDZIALNOŚCI JAKO NARZĘDZIE W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM

  • Jak delegować zadania, aby stały się one czynnikiem motywującym a nie frustrującym?
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań i wydawanie poleceń
  • Delegowanie odpowiedzialności
    • istota delegowania - korzyści i straty
    • przeszkody efektywnego delegowania
    • dynamika procesu delegowania - 4 cele delegowania
    • delegowanie a styl kierowania

ĆWICZENIE – "Efektywne dopasowanie zadań do dojrzałości pracownika"

7. ROZLICZANIE Z DELEGOWANYCH ZADAŃ I OBOWIĄZKÓW

  • Monitorowanie pracownika w czasie wykonywanego zadania
    • jakie narzędzia stosować do kontroli działań zespołowych i indywidualnych?
  • Techniki wsparcia w trakcie realizowania polecenia
  • Kreowanie samodzielności pracowniczej
  • Konstruktywna informacja zwrotna
    • czym jest informacja zwrotna?
    • pozytywna i negatywna informacja zwrotna
    • konstruktywna krytyka
  • Jak egzekwować wykonanie zadania przez pracownika w sytuacji odmowy?

JAK NIE POPEŁNIĆ BŁĘDU W ROZLICZANIU Z DELEGOWANYCH ZADAŃ? - ĆWICZENIE

8. SKUTECZNE REAGOWANIE, ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SYTUACJI TRUDNYCH I KONFLIKTOWYCH W ZESPOLE - WARSZTATY

  • Przyczyny powstawania konfliktów w zespołach - koło i etapy problemów
  • Przewidywanie i wczesne diagnozowanie potencjalnego konfliktu w zespole
  • Przewartościowanie sytuacji konfliktowych/kryzysowych
  • Postawy wobec sytuacji konfliktowych
  • Efektywne zachowania w konfliktach
  • Strategie i metody rozwiązywania konfliktów
  • Techniki moderowania rozmów w sytuacji konfliktu
  • Zarządzanie konfliktowymi współpracownikami
  • Postawa asertywna w sytuacji konfliktu
    • zachowania asertywne jako techniki wywierania wpływu i obrony przed presją
    • rodzaje asertywności (miękka, twarda, negocjacyjna)
    • kontrolowanie uczuć i emocji
  • Efektywne zarządzanie stresem w zespole


Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1380.00 zł brutto.

za zgłoszenie do dnia 2009-06-08 otrzymuje się 5.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:

Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: