eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Zarządzanie zespołem pracowników - motywowanie i delegowanie odpowiedzialności

Cel i korzyści udziału w szkoleniu:
Efektywne zarządzanie zespołem wymaga od menedżerów nie tylko umiejętności skutecznego motywowania pracowników, jak również precyzyjnego określenia zakresu ich uprawnień oraz wskazania poziomów samodzielności. Zarządzanie poprzez delegowanie odpowiedzialności to przede wszystkim zdolność do prawidłowego wyznaczania celów, rozliczania z ich realizacji, jak również narzędzie zwiększające satysfakcję podwładnych z wykonywanej pracy.

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy m.in. dowiedzą się:

  • Jak poprzez delegowanie odpowiedzialności zwiększyć poziom motywacji, efektywności oraz lojalności wśród pracowników?
  • Jak uniknąć najczęstszych błędów pojawiających się w procesie delegowania odpowiedzialności?
  • Jaka jest zależność pomiędzy komunikacją, a skutecznym motywowaniem w zespole?
  • Jakie są sposoby integrowania celów pracowników z celami firmy?
  • Jakie są płacowe i pozapłacowe rodzaje środków motywacyjnych?

Program

1. IDEA - PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA I ZASADY DELEGOWANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Na czym polega delegowanie odpowiedzialności?
    definiowanie pojęcia - WARSZTATY
    w jakim celu należy delegować odpowiedzialność?
    dlaczego należy delegować odpowiedzialność, a nie obowiązki czy uprawnienia?
  • Idea delegowania obowiązków
  • Idea delegowania uprawnień
  • Główny warunek delegowania odpowiedzialności
    zasada równowagi w delegowaniu obowiązków i uprawnień
  • Główne zasady delegowania odpowiedzialności
    sposób formułowania i definiowania pojęć w określaniu obszaru odpowiedzialności
    zasady konstruowania obszaru odpowiedzialności
    systemowy charakter zarządzania poprzez delegowania odpowiedzialności
  • ĆWICZENIE - Prawidłowe i nieprawidłowe formułowanie poleceń służbowych

2. DELEGOWANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI JAKO SYSTEM ZARZĄDZANIA

  • Szczelność systemu
  • Spójność systemu
  • Konsekwencja hierarchiczna
  • Precyzja systemu
  • Sprawność systemu

3. DECYZJE PERSONALNE W DELEGOWANIU ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Jakie są prawidłowe oraz nieprawidłowe postawy kierownicze?
  • Przedefiniowanie pojęcia zarządzania w delegowaniu odpowiedzialności
  • Główny cel i obowiązek osób, na które oddelegowano odpowiedzialność
  • Zasada „przewodnika stada”

4. ZASADY ROZLICZANIA Z ODDELEGOWANEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI

  • Rodzaje nadzoru i główne zasady jego pełnienia
    nadzór wynikowy
    nadzór prewencyjny
  • Rodzaje kontroli i główne zasady jej dokonywania
    kontrola działań
    kontrola systemu
  • Podstawowe obowiązki podwładnego
    skuteczność
    dyscyplina
    aktywność
    kreatywność
    transparentność
  • Przewidywalność jako obowiązek delegującego

5. PUŁAPKI I ZAGROŻENIA W DELEGOWANIU ORAZ ROZLICZANIU Z UDZIELONEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI? - DYSKUSJA

6. MOTYWACJA W ZESPOLE PRACOWNICZYM - JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ I LOJALNOŚĆ PRACOWNIKÓW?

  • Czym jest motywacja?
    koncepcja i zadania motywacji
    definiowanie pojęcia - WARSZTATY
    motywacja a manipulacja - TEST
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • 12 zasad wydobywania z ludzi tego, co w nich najlepsze
  • Co osłabia motywacje?
  • Motywowanie - element funkcji zarządzania zasobami ludzkimi - TEST
  • Motywowanie jako narzędzie pracy menedżera
  • Motywacja wewnętrzna i czynniki warunkujące skuteczne inspirowanie
  • Problem demotywacji
  • Techniki motywacyjne a sposoby oceniania
    konstruktywna ocena pracownika
  • Relacje międzyludzkie i ich wpływ na motywację

7. MOTYWACJA A POTRZEBY JEDNOSTKI

  • Hierarchia potrzeb członków zespołu
  • Sposoby integrowania celów pracowników z celami firmy

8. STYL ZARZĄDZANIA A MOTYWACJA PRACOWNIKÓW

  • Analiza własnego stylu zarządzania
  • Konsekwencje nastawienia kierownika - możliwości wzmacniania zaangażowania i entuzjazmu

9. UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE - PODSTAWY KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ A SKUTECZNE MOTYWOWANIE - WARSZTATY

  • Uwarunkowania komunikacji interpersonalnej
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Umiejętne udzielanie informacji zwrotnej

10. NARZĘDZIA MOTYWACYJNE - PŁACOWE I POZAPŁACOWE RODZAJE ŚRODKÓW MOTYWACYJNYCH ORAZ ICH CHARAKTERYSTYKA

  • System wynagradzania a motywacja pracowników
  • Płaca zasadnicza
  • Dodatki i świadczenia obligatoryjne
  • Awans
  • Świadczenia pozapłacowe oraz kafeteryjny system wynagradzania
  • Szkolenia - motywacja przez rozwój
  • Urlopy oraz system elastycznego czasu pracy
  • Warunki pracy
  • Systemy wynagrodzeń odroczonych


Koszty

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1580.00 zł brutto


za zgłoszenie do dnia 2009-03-09 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe oraz dwa posiłki obiadowe.

Szczegółowe informacje:
Global Business Center Sp. z o.o.
Tel.: (22) 830 05 91
Fax: (22) 830 05 04


Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: