eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Zasady skutecznego współdziałania pracodawców z organizacjami związkowymi
  • Tytuł:

    Zasady skutecznego współdziałania pracodawców z organizacjami związkowymi

  • Kategoria: Inne
  • Cena: 1 480 PLN Teraz: 1 480 PLN
  • Termin: 2009-01-22 - 2009-01-23
  • Miejsce: / mazowieckie
  • Organizator: Eurofinance

Celem szkolenia jest przedstawienie Państwu praktycznych aspektów funkcjonowania związków zawodowych w przedsiębiorstwie oraz zasad współdziałania pracodawcy z organizacjami zawodowymi. W szczególności omówimy:

  • formy reprezentacji pracowniczej w przedsiębiorstwach polskich i europejskich
  • rolę, cel i zasady funkcjonowania Komisji Trójstronnej
  • prawa pracownicze do informacji o sytuacji przedsiębiorstwa i obowiązki pracodawcy w tym zakresie
  • sposoby zawierania i wypowiadania układów zbiorowych pracy oraz innych porozumień
  • metody efektywnego rozwiązywania konfliktów między stronami poprzez dobór odpowiednich strategii negocjacyjnych oraz zasady budowania prawidłowych relacji pomiędzy pracodawcą a związkami zawodowymi

Korzyści dla pracodawców:

  • zapoznanie się z obowiązkami w zakresie tworzenia przedstawicielstwa pracowniczego w zakładzie pracy oraz udzielania informacji i danych dotyczących:
  • stanu i struktury zatrudnienia oraz przewidywanych reorganizacji
  • działań, które mogą powodować istotne zmiany w spółce
  • nabycie umiejętności rozwiązywania sporów zbiorowych dla efektywniejszego dialogu pomiędzy stronami

Korzyści dla przedstawicieli związków zawodowych:

  • poszerzenie wiedzy o przysługujących im prawach pracowniczych oraz możliwościach otrzymywania informacji o sytuacji przedsiębiorstwa
  • zrozumienie zasad działania, przywilejów i kompetencji członków organizacji
  • nabycie umiejętności osiągania porozumienia z pracodawcą w kluczowych sprawach

Podczas szkolenia przeprowadzona zostanie GRA SYMULACYJNA, której celem będzie wynegocjowanie korzystnego układu, co pozwoli na poznanie efektywnych technik negocjacyjnych i sposobów skutecznego rozwiązywania konfliktów w pracy.

Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów - praktyków, do których należą:

RYSZARD DOBROWOLSKI
Specjalista z zakresu komunikacji społecznej i procesów informacyjno-decyzyjnych, psychologicznych problemów zarządzania, systemów motywacji i wynagrodzeń, mediacji i negocjacji oraz organizacji i metodyki kształcenia kadr.

MONIKA KACPRZYK - WOJDYGA
Radca prawny, ukończyła studia prawnicze na wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Pracownik Ministerstwa Skarbu Państwa. Odbyła szereg szkoleń z zakresu prawa Unii Europejskiej w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Praktykę zdobyła w kancelariach prawnych oraz instytucjach finansowych. Wieloletni wykładowca kursów dla kandydatów na członków rad nadzorczych, członek komisji egzaminów państwowych organizowanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa.

EWA TOMASZEWSKA - PLECAN
Przedstawiciel Ministerstwa Skarbu Państwa. Praktyk posiadający duże doświadczenie w realizacji szkoleń z dziedziny prawa spółek, prawa Unii Europejskiej, prawa pracy, zarządzania i nadzoru w spółkach prawa handlowego.

Program

1. FORMY REPREZENTACJI PRACOWNICZEJ W PRZEDSIĘBIORSTWACH POLSKICH I EUROPEJSKICH

  • podstawy prawne działalności związkowej
  • kompetencje zakładowej organizacji związkowej
  • indywidualne i zbiorowe
  • ochrona stosunku pracy
  • rola pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  • systemy własności pracowniczej
  • spółka pracownicza
  • leasing pracowniczy
  • własność prywatna pracownika
  • własność związku zawodowego

2. DIALOG SPOŁECZNY W POLSCE - KOMISJA TRÓJSTRONNA

  • rola, cel i zasady funkcjonowania Komisji Trójstronnej
  • kształtowanie systemu wynagrodzeń
  • spór o emerytury pomostowe - a jak brzmią przepisy?

3. OBOWIĄZKI DLA PRACODAWCÓW I PRAWA DLA PRACOWNIKÓW

  • reprezentacja pracownicza a związki zawodowe - trzeba czy można powołać rady?
  • kryteria i warunki powstania związku zawodowego
  • kryteria i warunki powstania rady pracowniczej
  • zakres podmiotowy ustawy o radach pracowniczych - porównanie z Europejską Radą Pracowniczą
  • obowiązki pracodawcy w zakresie udzielania informacji
  • zakres i charakter uprawnienia pracowniczego dostępu do informacji
  • przesłanki i rodzaj informacji które nie mogą być udostępnione; tajemnica przedsiębiorstwa, tajemnica handlowa, tajemnica negocjacji, „niekorzystne informacje”
  • tryb wyłaniania rady pracowników - porównanie z Europejską Radą Pracowniczą
  • rada pracowników a związki zawodowe i przedstawiciele pracowników w Radzie Nadzorczej - cechy, środki i interesy wspólne

4. FUNKCJONOWANIE RAD PRACOWNIKÓW

  • prawa i obowiązki członków rad pracowników: uprawnienia kontrolne i konsultacyjne / uprawnienia opiniodawcze i informacyjne
  • odpowiedzialność za naruszanie przepisów ustawy: odpowiedzialność za wzburzenie spokoju społecznego / odpowiedzialność materialna i karna
  • stworzenie reguł przeprowadzania konsultacji z pracownikami
  • uzgodnienie sposobu rozstrzygania sporów

5. UKŁADY ZBIOROWE PRACY - WSPÓŁDZIAŁANIE PRACODAWCÓW Z ORGANIZACJAMI ZWIĄZKOWYMI

  • współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi w sprawach indywidualnych i zbiorowych
  • zawieranie porozumień i układów zbiorowych pracy
  • zakres podmiotowy postanowień układów zbiorowych
  • inne porozumienia zbiorowe
  • relacja zapisów układu zbiorowego z umową o pracę i przepisami prawa pracy
  • tryb interpretowania i zmiany układów zbiorowych
  • skutki wypowiedzenia i rozwiązywania układów

6. SPECYFIKA NEGOCJACJI ZE ZWIĄZKAMI ZAWODOWYMI - CZY OSIĄGNĄĆ KORZYŚCI CZY ZWYCIĘŻYĆ?

  • przedmiot negocjacji; znaczenie relacji między stronami
  • zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania negocjacji ze związkami

7. UCZESTNICY PROCESU NEGOCJACYJNEGO

  • zespół negocjacyjny /kryteria doboru członków zespołu, role w zespole/
  • cechy dobrego negocjatora - typy negocjatorów
  • kto może być negocjatorem; jakim jesteś negocjatorem?
  • umiejętności negocjatora, czyli jak zostać dobrym negocjatorem?
  • podstawowe błędy popełniane podczas negocjacji i sposoby eliminacji
  • obecność publiczności w negocjacjach i jej znaczenie

8. PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI ZE STRONAMI KONFLIKTU

  • zbieranie informacji o partnerach negocjacji
  • przygotowanie przedmiotowe; interesy, stanowiska
  • oszacowanie celów ogólnych i szczegółowych drugiej strony
  • opracowanie marginesu negocjacyjnego - przygotowanie pola do ustępstw
  • przygotowanie planu działania; opracowanie argumentów

9. STRATEGIE, TAKTYKI I STYLE NEGOCJOWANIA

  • negocjacje pozytywne i problemowe
  • negocjacje typu ”wygrana - wygrana”; ”wygrana - przegrana”; ”przegrana - przegrana”
  • taktyki manipulacyjne; zasady i taktyki czynienia ustępstw

10. ROLA KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ W NEGOCJACJACH

  • środki oddziaływania, sztuka słuchania, umiejętne zadawanie pytań
  • słowa, które przekonają - odpowiedni dobór słów i zwrotów
  • głos, który przekonuje - jak mówić?; operowanie klimatem, nastrojem, emocją
  • rola asertywności w rozmowie

11. PERSWAZJA A MANIPULACJA - WERBALNE SPOSOBY KONTROLI ZACHOWAŃ STRON KONFLIKTU

  • źródła manipulacji w negocjacjach; typowe taktyki i chwyty manipulacyjne
  • manipulacje aktywne i bierne; techniki perswazji, techniki i strategie radzenia sobie z manipulacją

12. PRZEBIEG NEGOCJACJI

  • społeczne otoczenie negocjacji (publiczność negocjacji)
  • powitanie i prezentacja stron, znaczenie pierwszego wrażenia
  • znaczenie atmosfery negocjacji pierwszego ustępstwa i tempa negocjacji
  • ustalanie procedury negocjacji, prezentacja stanowisk
  • negocjacje właściwe; praktyczne sposoby rozwiązywania kłamstw
  • impas w negocjacjach i sposoby jego przełamywania
  • porozumienie i protokół rozbieżności

13. GRA SYMULACYJNA

  • faza przygotowawcza; wyłonienie zespołów negocjacyjnych
  • zapoznanie się z opisem sytuacji i analiza danych dotyczących przedmiotu negocjacji; opracowanie wstępnych stanowisk negocjacyjnych w zespołach
  • przeprowadzenie negocjacji - negocjacje przy przestrzeganiu obowiązujących przepisów prawa, ze zwróceniem uwagi na krótko i długookresowe skutki negocjowanych spraw, zarówno dla firmy, związków zawodowych oraz pracowników
  • opracowanie i podpisanie układu zbiorowego pracy - w przypadku ujawnienia zbyt dużych różnic stanowisk podpisanie protokołu rozbieżności


Koszt uczestnictwa:

Koszt szkolenia dla jednej osoby: 1480.00 zł brutto.
za zgłoszenie do dnia 2008-12-22 otrzymuje się 10.0% rabatu
za zgłoszenie więcej niż jednej osoby otrzymuje się 5.0% rabatu.

Szczegółowe informacje:
Eurofinance Training
tel.: +48-prefiks-22 83 01 310
fax: +48-prefiks-22 83 00 090

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: