eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFirmaSzkolenia › Zmiany w prawach konsumenta i reklamacje w 2014 roku - warsztaty prawne i psychologiczne
  • Tytuł:

    Zmiany w prawach konsumenta i reklamacje w 2014 roku - warsztaty prawne i psychologiczne

  • Kategoria: Prawo
  • Cena: 1 590 + VAT PLN Teraz: 1 390 + VAT PLN
  • Termin: 2014-05-29 - 2014-05-30
  • Miejsce: Sopot / pomorskie
  • Organizator: Progress Project Sp. z o.o.

Pierwszy dzień jest realizowany przez prawnika – eksperta w dziedzinie prawa konsumenta
i reklamacji. Drugi dzień szkolenia prowadzi psycholog, praktyk w obszarze biznesu. Trening tego dnia pozwoli na zdefiniowanie i analizę własnego stylu postępowania z reklamacjami, wdrożenie modelu optymalnego, usprawnienie procesu reklamacyjnego. Szkolenie ma charakter warsztatowy, prowadzone jest metodą aktywizującą, znaczącą część stanowią ćwiczenia praktyczne.

Cele szkolenia :

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu psychologicznych aspektów procesu reklamacji oraz rozwój umiejętności wykorzystywania reklamacji w praktyce zawodowej. Dodatkowo uczestnicy zapoznają  się z podstawami psychologicznymi prawidłowościami reagowania na zarzuty i obiekcje klientów,  poznanie środków technik i narzędzi niezbędnych w  komunikowania klientowi negatywnych decyzji. Uczestnicy zapoznają się ze strategiami skutecznej perswazji pod konkretny typ psychologiczny klienta.


Profil uczestnika: 
  • Osoby, których odpowiedzialność zawodowa obejmuje m.in. rolę nawiązywania współpracy, obsługi klienta, kooperacji, negocjowania umów i warunków w relacji prawno - ekonomicznej oraz renegocjowania kontraktów, zajmujące się kontaktem z klientami oraz osoby współpracujące z dostawcami lub odbiorcami.
  • Szkolenie jest prowadzone metodami maksymalnie aktywizującymi uczestników. Wykłady przeplatane będą ćwiczeniami. Uczestnicy proszeni będą o pisanie pism reklamacyjnych,
    wg poznanych na szkoleniu metod a następnie wspólnie z trenerem analizowana będzie ich skuteczność i wspólnie wypracowywane zostaną słowa „klucze”.
Metodologia: 


Program szkolenia 


Dzień I

1. Przedstawienie regulacji prawnych związanych z procesem reklamacji.
2. Przedstawienie projektu zmian w zakresie reklamacji przygotowanych przez Radę Ministrów w roku 2014.
 3. Praktyczne omówienie postępowania z klientem od momentu złożenia reklamacji do jej finalnego rozpatrzenia. 
4. Omówienie problemów powstających przy rozpatrywaniu reklamacji. 
5. Poznanie nowych obowiązków sprzedawcy wobec konsumenta.  
6. Poznanie odpowiedzialności sprzedawcy w sytuacji, gdy towar ma wadę fizyczną polegającą na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. 
7. Rękojmia w prawach konsumenta. 
8. Przedstawienie polubownego oraz sądowego procesu rozstrzygania reklamacji. 


Dzień II
 - Psychologiczne elementy postępowania w zakresie reklamacji - komunikacja w procesie reklamacji.

1.  Komunikowanie w procesie reklamacji, w sytuacji aktualnych zmian prawnych:
  • sposób składania reklamacji,
  • miejsce składania reklamacji,
  • informacje przekazywane klientowi,
  • zasady ogólne postępowania z reklamacjami,
  • możliwe zadośćuczynienia.
2.  Pisemna reklamacja - skuteczne zasady:
  • rola słowa pisanego w komunikowaniu decyzji,
  • słowa „klucze” i słowa „drażniące” w komunikacie pisemnym,
  • techniki retoryczne w odpowiedzi na zgłoszoną reklamację,
  • rola gramatyki, stylistyki i formy w odpowiedzi na reklamację.
3. Komunikowanie decyzji klientowi:
  • przestrzeganie terminu przekazania informacji,
  • forma przekazanie informacji o wyniku procesu rozpatrywania reklamacji,
  • pisanie odpowiedzi na reklamację,
  • jak komunikować decyzję odmowną?
  • jak przekazać pozytywne rozpatrzenie reklamacji?
4.  Odpowiedź na reklamację:
  • polityka organizacji w zakresie dostarczania odpowiedzi na reklamację,
  • treść odpowiedzi na złożoną reklamację,
  • dalsze rozpatrywanie reklamacji,
  • reklamacja - kreowanie wizerunku firmy.
5.  Zrozumienie punktu widzenia klienta reklamacyjnego i zrozumienie jego najważniejszych potrzeb emocjonalnych jak i biznesowych:
  • reklamacja z punktu widzenia klienta – technika lustra,
  • spojrzenie na proces reklamacji z zewnątrz – meta pozycja,
  • moc referencji negatywnych i pozytywnych,
  • istota obsługi klienta i jego rola w procesie reklamacji,
  • reklamacja jako szansa do budowania lojalności i długofalowych relacji.
6. Zaawansowane techniki perswazji i wywierania wpływu na konkretny typ psychologiczny klienta
7. Telefoniczna rozmowa z „trudnymi Klientami”:
  • scenariusz rozmowy,
  • przygotowanie do rozmowy,
  • rozpoznanie emocji klienta,
  • reagowanie asertywne.
8.  Test: „Analityk, Przyjaciel, Przywódca, Ekspresywny”, czyli odpowiedź jak byś obsłużył samego siebie w procesie reklamacji?
9. Typologia trudnych klientów w procesie reklamacji, czyli omówienie i prezentacja podstawowych typów klientów najczęściej sprawiających trudności  świetle Psychologii Temperamentu i Osobowości:
  • typ Klienta Analityczny. Typ Klienta Przyjacielski, Typ Klienta Ekspresywny, Typ klienta Przywódczy. 
  • zachowania, postawa, reakcje, czyli jak rozpoznać ten typ klienta, jak go obsługiwać, co mówić,  jakich sformułowań bezwzględnie unikać w trakcie prowadzenia rozmowy reklamacyjnej pod konkretny typ klienta.
10.  Sytuacja reklamacyjna Pierwsza , jak radzić sobie z Typem Analitycznym, czyli : „Oskubaliście mnie na dokładnie jeden grosz!”. 
  • opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
  • opis psychologiczny Typu Klienta Analitycznego,
  • analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
  • analiza psychologiczna postawy Klienta.
11. Sytuacja reklamacyjna Druga , jak radzić sobie z Typem Przyjacielskim, czyli : „Moi znajomi, mieli dokładnie taką sprawę załatwioną bardzo pozytywnie!”. 
  • opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
  • opis psychologiczny Typu Klienta Przyjacielskiego,
  • analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
  • analiza psychologiczna postawy Klienta.
12.  Sytuacja reklamacyjna Trzecia , jak radzić sobie z Typem Przywódczym, czyli : „Co tam Pan/Pani może wiedzieć, ja powiem jak to powinno być rozpatrzone!”. 
  • opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
  • opis psychologiczny Typu Klienta Przywódczego,
  • analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
  • analiza psychologiczna postawy Klienta.
13. Sytuacja reklamacyjna Czwarta , jak radzić sobie z Typem Ekspresywnym, czyli : „Co jest!?! To jest nie do pomyślenia! Państwo są niekompetentni i nieprofesjonalni!”. 
  • opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
  • opis psychologiczny Typu Klienta Ekspresywnego,
  • analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
  • analiza psychologiczna postawy Klienta.



Koszt szkolenia :

Dla klientów portalu egospodarka koszt szkolenia wynosi 1.390 zł. Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.

 

Szczegółowe informacje:

Progress Project Sp.z o.o.,

tel. 22 460 46 00

lub przez

Więcej na stronie:

Edukacja

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: