-
Tytuł:
Zmiany w prawach konsumenta i reklamacje w 2014 roku - warsztaty prawne i psychologiczne
- Kategoria: Prawo
- Cena: 1 590 + VAT PLN Teraz: 1 390 + VAT PLN
- Termin: 2014-05-29 - 2014-05-30
- Miejsce: Sopot / pomorskie
- Organizator: Progress Project Sp. z o.o.
Pierwszy dzień jest realizowany przez prawnika – eksperta w dziedzinie prawa konsumenta
i reklamacji. Drugi dzień szkolenia prowadzi psycholog, praktyk w obszarze biznesu. Trening tego dnia pozwoli na zdefiniowanie i analizę własnego stylu postępowania z reklamacjami, wdrożenie modelu optymalnego, usprawnienie procesu reklamacyjnego. Szkolenie ma charakter warsztatowy, prowadzone jest metodą aktywizującą, znaczącą część stanowią ćwiczenia praktyczne.
Cele szkolenia :
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu psychologicznych aspektów procesu reklamacji oraz rozwój umiejętności wykorzystywania reklamacji w praktyce zawodowej. Dodatkowo uczestnicy zapoznają się z podstawami psychologicznymi prawidłowościami reagowania na zarzuty i obiekcje klientów, poznanie środków technik i narzędzi niezbędnych w komunikowania klientowi negatywnych decyzji. Uczestnicy zapoznają się ze strategiami skutecznej perswazji pod konkretny typ psychologiczny klienta.
Profil uczestnika:
- Osoby, których odpowiedzialność zawodowa obejmuje m.in. rolę nawiązywania współpracy, obsługi klienta, kooperacji, negocjowania umów i warunków w relacji prawno - ekonomicznej oraz renegocjowania kontraktów, zajmujące się kontaktem z klientami oraz osoby współpracujące z dostawcami lub odbiorcami.
- Szkolenie jest prowadzone metodami maksymalnie aktywizującymi uczestników. Wykłady przeplatane będą ćwiczeniami. Uczestnicy proszeni będą o pisanie pism reklamacyjnych,
wg poznanych na szkoleniu metod a następnie wspólnie z trenerem analizowana będzie ich skuteczność i wspólnie wypracowywane zostaną słowa „klucze”.
Program szkolenia
Dzień I
2. Przedstawienie projektu zmian w zakresie reklamacji przygotowanych przez Radę Ministrów w roku 2014.
3. Praktyczne omówienie postępowania z klientem od momentu złożenia reklamacji do jej finalnego rozpatrzenia.
4. Omówienie problemów powstających przy rozpatrywaniu reklamacji.
5. Poznanie nowych obowiązków sprzedawcy wobec konsumenta.
6. Poznanie odpowiedzialności sprzedawcy w sytuacji, gdy towar ma wadę fizyczną polegającą na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
7. Rękojmia w prawach konsumenta.
8. Przedstawienie polubownego oraz sądowego procesu rozstrzygania reklamacji.
Dzień II - Psychologiczne elementy postępowania w zakresie reklamacji - komunikacja w procesie reklamacji.
- sposób składania reklamacji,
- miejsce składania reklamacji,
- informacje przekazywane klientowi,
- zasady ogólne postępowania z reklamacjami,
- możliwe zadośćuczynienia.
- rola słowa pisanego w komunikowaniu decyzji,
- słowa „klucze” i słowa „drażniące” w komunikacie pisemnym,
- techniki retoryczne w odpowiedzi na zgłoszoną reklamację,
- rola gramatyki, stylistyki i formy w odpowiedzi na reklamację.
- przestrzeganie terminu przekazania informacji,
- forma przekazanie informacji o wyniku procesu rozpatrywania reklamacji,
- pisanie odpowiedzi na reklamację,
- jak komunikować decyzję odmowną?
- jak przekazać pozytywne rozpatrzenie reklamacji?
- polityka organizacji w zakresie dostarczania odpowiedzi na reklamację,
- treść odpowiedzi na złożoną reklamację,
- dalsze rozpatrywanie reklamacji,
- reklamacja - kreowanie wizerunku firmy.
- reklamacja z punktu widzenia klienta – technika lustra,
- spojrzenie na proces reklamacji z zewnątrz – meta pozycja,
- moc referencji negatywnych i pozytywnych,
- istota obsługi klienta i jego rola w procesie reklamacji,
- reklamacja jako szansa do budowania lojalności i długofalowych relacji.
7. Telefoniczna rozmowa z „trudnymi Klientami”:
- scenariusz rozmowy,
- przygotowanie do rozmowy,
- rozpoznanie emocji klienta,
- reagowanie asertywne.
9. Typologia trudnych klientów w procesie reklamacji, czyli omówienie i prezentacja podstawowych typów klientów najczęściej sprawiających trudności świetle Psychologii Temperamentu i Osobowości:
- typ Klienta Analityczny. Typ Klienta Przyjacielski, Typ Klienta Ekspresywny, Typ klienta Przywódczy.
- zachowania, postawa, reakcje, czyli jak rozpoznać ten typ klienta, jak go obsługiwać, co mówić, jakich sformułowań bezwzględnie unikać w trakcie prowadzenia rozmowy reklamacyjnej pod konkretny typ klienta.
- opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
- opis psychologiczny Typu Klienta Analitycznego,
- analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
- analiza psychologiczna postawy Klienta.
- opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
- opis psychologiczny Typu Klienta Przyjacielskiego,
- analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
- analiza psychologiczna postawy Klienta.
- opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
- opis psychologiczny Typu Klienta Przywódczego,
- analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
- analiza psychologiczna postawy Klienta.
- opis problemu i przedstawienie założeń ćwiczenia,
- opis psychologiczny Typu Klienta Ekspresywnego,
- analiza rozwiązania problemu przez osobę obsługującą reklamację,
- analiza psychologiczna postawy Klienta.
Koszt szkolenia :
Dla klientów portalu egospodarka koszt szkolenia wynosi 1.390 zł. Cena dotyczy jednej osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, obiad, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Do podanej powyżej kwoty zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Szczegółowe informacje:
Progress Project Sp.z o.o.,
tel. 22 460 46 00
lub przez
Więcej na stronie: